onsdag den 7. januar 2009

Målformulering

1. Jeg vil arbejde med min kommunikation mellem lærerinderne og mig, og mellem børnene og mig.

Hvordan: Det vil jeg gøre ved at være åben overfor sproget, prøve at lærer forskellige ord, der vil kunne bruges i hverdagen sammen med børnene og lærerinderne. I min dialog med lærerinderne vil jeg prøve og være tydelig og tale langsomt. I min kommunikation med børnene vil jeg bruge mit kropsprog, mimik og tale engelsk og dansk til dem, og bidrage med de vietnamesiske ord jeg har lært.

Hvornår: Målet er nået når jeg er blevet bedre til at kommunikere med lærerinderne og børnene.

2. Jeg vil gerne deltage aktivt i undervisningen og i hverdagen på Sao Mai.

Hvordan: Det vil jeg gøre ved at fokusere på to børn, som jeg følger igennem hele dagen. Jeg hjælper dem i undervisningen og laver aktiviteter sammen med dem. Jeg vil gennem min kommunikation med lærerinderne blive bedre til at finde ud af hvad jeg kan hjælpe til med i hverdagen. Finde ud af hvad min rolle er, i forhold til at være ”lærerinde og dansk studerende”.

Hvornår: Målet er nået når jeg føler at jeg er en del af den hverdag der er i min klasse.

3. Jeg vil tilegne mig viden om kulturen i landet.

Hvordan: Jeg vil rejse rundt og opleve forskellige steder i Vietnam. Tage på udflugter, besøge museer og deltage i arrangementer jeg bliver inviteret til.

Hvornår: Målet er nået når jeg har lært mere omkring Vietnam og vietnameserne. Hvilke traditioner og værdier de har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar